Koncepcja pracy

KONCEPCJA PRACY SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA NR 38 W KRAKOWIE

Wizja:
Chcemy, aby nasze przedszkole było liderem w wspieraniu całościowego i harmonijnego rozwoju każdego dziecka, wprowadzającym wychowanków w fascynujący świat przyrody i wartości uniwersalnych.

Misja:
  • Wyposażać dzieci w kompetencje kluczowe umożliwiające podjęcie nauki w szkole, w oparciu o wykwalifikowaną i kreatywną kadrę pedagogiczną prowadzącą pracę edukacyjną na wysokim poziomie.
  • Kształtować proekologiczne postawy i nawyki poprzez promowanie piękna otaczającej przyrody.
  • Zapewniać dzieciom opiekę i bezpieczeństwo, respektowanie ich praw wspierając samodzielność i poczucie własnej wartości.
  • Wspierać rodziców w procesie wychowania.


Cel główny:
Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole, rozwoju osobistego, integracji społecznej oraz radzenia sobie z trudnościami otaczającej rzeczywistości.

Cele priorytetowe:
  • Stwarzanie dzieciom warunków do podejmowania i rozwijania aktywności poznawczej w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
  • Rozbudzanie zainteresowań światem przyrody, uwrażliwienie na jej piękno
  • Budowanie pozytywnego obrazu samego siebie, wzajemnej tolerancji
  • Zapewnianie wychowankom bezpieczeństwa i uczenie ich bezpiecznych zachowań.


Model Wychowanka:
  • Potrafi zapewnić bezpieczeństwo sobie i innym
  • Stosuje normy, zasady i wartości życia społecznego
  • Wyraża swoje uczucia i potrzeby
  • Ma świadomość swoich praw i obowiązków
  • Odkrywa i rozwija swoje zainteresowania
  • Nabywa wiary we własne siły, ma poczucie sprawstwa
  • Jest świadomy zagrożeń, radzi sobie w sytuacjach trudnych
  • Aktywnie i świadomie szanuje przyrodę, uczestniczy w różnorodnych formach jej ochrony
  • Jest ciekawy świata, obserwuje, odkrywa, doświadcza, eksperymentuje i wyciąga wnioski
  • Korzysta z różnorodnych źródeł wiedzy (tradycyjnych i nowoczesnych)
  • Nabywa elementarne umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim
  • Jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych i różnych form nauki


Działania podejmowane przez:
Dzieci:
  • aktywny udział w zabawach i zajęciach dydaktycznych
  • twórcze działania w różnych sferach rozwoju
  • nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych
  • uczestnictwo w różnorodnych konkursach
  • korzystanie z oferty zajęć dodatkowych
  • udział w wycieczkach, imprezach i uroczystościach okolicznościowych
  • przyjmowanie odpowiedniej postawy wobec świata roślin i zwierząt


Nauczycieli:
  • stwarzanie sytuacji edukacyjnych rozwijających inicjatywę, potencjał twórczy wychowanków, ich zainteresowania i uzdolnienia
  • wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych
  • rozpoznanie oczekiwań poznawczych, potrzeb dzieci i podążanie za nimi
  • aktywizowanie działań wychowanków
  • analizowanie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole
  • informowanie rodziców o postępach dziecka
  • organizowanie różnorodnych form współpracy z rodzicami
  • systematyczna współpraca ze specjalistami w ramach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • utrzymywanie partnerskich kontaktów z instytucjami lokalnymi oraz oświatowymi
  • planowanie i prowadzenie własnego rozwoju
  • udział w dostępnych formach doskonalenia zawodowego
  • podnoszenie kwalifikacji zawodowych
  • wzajemna wymiana doświadczeń, dzielenie się wiedzą
  • wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych
  • promowanie działalności przedszkola
  • dokumentowanie prowadzonych działań


Rodziców:
  • partnerskie rozwiązywanie problemów
  • podnoszenie kultury pedagogicznej
  • współorganizacja uroczystości przedszkolnych, kalendarzowych, imprez oraz wycieczek
  • włączanie się w sytuacje edukacyjne (dzielenie się pasją, zawodem, uczestnictwo w akcji "Cała Polska czyta dzieciom")
  • uczestnictwo w rodzinnych konkursach wewnątrz przedszkolnych
  • intensyfikacja działań Rady Rodziców


Dyrektora:
  • stworzenie dzieciom i personelowi bezpiecznych warunków rozwoju i pracy
  • koordynacja działań podejmowanych przez nauczycieli, rodziców, specjalistów, instytucje
  • zarządzanie w oparciu o partnerską współpracę z personelem przedszkola, rodzicami i specjalistami
  • racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi
  • pozyskiwanie środków finansowych od innych podmiotów wspierających działalność przedszkola
  • doposażenie bazy przedszkola
  • podnoszenie estetyki placówki
  • dokumentowanie prowadzonych działań
  • promowanie placówki w środowisku lokalnym, w mieście, w regionie, w kraju


Środowisko:
  • podejmowanie wspólnych działań
  • kultywowanie edukacji regionalnej
  • doposażanie bazy przedszkola
  • sponsorowanie realizowanych w przedszkolu projektów

Przedszkolowo.pl logo